Upanişadlarİnsanlığın İlk Felsefi Metinleri
“Ne ak ne kara, ne sebep ne sonuç, ne geçmiş ne gelecek olarak gördüğün şeyi bana anlat.”
Katha Upanişad
“Dünyadaki kökenlere dair olan hariç, hiçbir araştırma Upanişadlar kadar yararlı ve yücelticideğildir. Hayatımın tesellisi o oldu, ölümümün de tesellisi o olacak.”
Schopenhauer
Dünyanın ilk felsefesinin ilk ışığıdır Upanişadlar.
En ilkel inançlarla, insan zihninin varabileceği en aşkın, en ileri sezgiler, en yüce kavramları içinde barındırır.
Upanişad felsefesi metinlerinin hangi tarihlerde oluştuğunu saptamak zordur. Hindistan topraklarının ürünüolan bu metinlerin İ.Ö. 800 yıllarında tamamlanmış olduğu sanılıyor.
Sonsuz uzayda dört bir yanımızı saran ve maddi doğamız dolayısıyla bizim de bir parçamız olan nesneler,
Kant'a göre kendisinden şeyler değil, görüntülerdir. Eflatun'a göre somut gerçekler değil, görüntülerdir.
Upanişad metinlerine göre ise asırlar önce bunu Atman yani şeylerin gerçek “Ben”i değil yalnızca “Maya”olarak adlandırmışlardır.
Var olan şeyler değişik görüntüler sergilese de Upanişad öğretilerine göre tek olan ve hep aynı kalan bir özüpaylaşırlar.
İşte bu anlayıştan yola çıkan Upanişad felsefi metinlerinde düşüncenin panteizm, teizm, kozmogoni, ateizm(sankya) ve deizm (yoga) öğretisinin temel ilkelerini içinde barındırır.
Birçok ermiş bilgenin sezgilerinin ve içgörülerinin ürünü olan bu metinleri iki yetkin uzman hazırladı. Okuyucubu kitapta Upanişad metinlerinin yanı sıra, bu metinlerin içeriği ve tarihçesi hakkında da bilgiler bulacaktır.
- Açıklama
“Ne ak ne kara, ne sebep ne sonuç, ne geçmiş ne gelecek olarak gördüğün şeyi bana anlat.”
Katha Upanişad
“Dünyadaki kökenlere dair olan hariç, hiçbir araştırma Upanişadlar kadar yararlı ve yücelticideğildir. Hayatımın tesellisi o oldu, ölümümün de tesellisi o olacak.”
Schopenhauer
Dünyanın ilk felsefesinin ilk ışığıdır Upanişadlar.
En ilkel inançlarla, insan zihninin varabileceği en aşkın, en ileri sezgiler, en yüce kavramları içinde barındırır.
Upanişad felsefesi metinlerinin hangi tarihlerde oluştuğunu saptamak zordur. Hindistan topraklarının ürünüolan bu metinlerin İ.Ö. 800 yıllarında tamamlanmış olduğu sanılıyor.
Sonsuz uzayda dört bir yanımızı saran ve maddi doğamız dolayısıyla bizim de bir parçamız olan nesneler,
Kant'a göre kendisinden şeyler değil, görüntülerdir. Eflatun'a göre somut gerçekler değil, görüntülerdir.
Upanişad metinlerine göre ise asırlar önce bunu Atman yani şeylerin gerçek “Ben”i değil yalnızca “Maya”olarak adlandırmışlardır.
Var olan şeyler değişik görüntüler sergilese de Upanişad öğretilerine göre tek olan ve hep aynı kalan bir özüpaylaşırlar.
İşte bu anlayıştan yola çıkan Upanişad felsefi metinlerinde düşüncenin panteizm, teizm, kozmogoni, ateizm(sankya) ve deizm (yoga) öğretisinin temel ilkelerini içinde barındırır.
Birçok ermiş bilgenin sezgilerinin ve içgörülerinin ürünü olan bu metinleri iki yetkin uzman hazırladı. Okuyucubu kitapta Upanişad metinlerinin yanı sıra, bu metinlerin içeriği ve tarihçesi hakkında da bilgiler bulacaktır.
Stok Kodu:9786058008359Boyut:15.50x22.50Sayfa Sayısı:256Basım Yeri:İstanbulBaskı:1Basım Tarihi:2020-03Çeviren:Suat ErtüzünKapak Türü:CiltsizKağıt Türü:2. HamurDili:TürkçeOrijinal Adı:Uphanishads
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim59,0059,00229,5059,00320,4561,36610,5263,1397,1564,31125,4665,49QNB Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim59,0059,00230,6861,36320,8562,54610,6263,7297,2164,9012--Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim59,0059,00229,5059,00320,4561,36610,5263,1397,1564,31125,4665,49Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim59,0059,00229,5059,00320,4561,36610,5263,1397,1564,31125,4665,49Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim59,0059,00229,5059,00320,4561,36610,5263,1397,1564,31125,4665,49World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim59,0059,00229,5059,00321,0463,13610,5263,1397,1564,31125,4665,49Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim59,0059,00229,5059,00320,4561,36610,5263,1397,1564,31125,4665,49
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.