Şura

ŞuraSubjektifliğin ve Bencilliğin Tiranlığından Kurtulmak

Liste Fiyatı : 32,00TL
İndirimli Fiyat : 32,00 TL
9786055222260
516356
Şura
Şura Subjektifliğin ve Bencilliğin Tiranlığından Kurtulmak
32.00

Otoriterlik bir hastalıktır, istişare ise bunun önleyicisi ve tedavisidir. Bir yönetici, yönettiklerinin doğruluğundan veya yozlaşmasından sorumlu olduğu gibi, yönetilenler de yöneticilerinin doğruluğundan ve yozlaşmasından sorumludur.

Başlangıçta otoriter olma arzusu veya niyeti olmayan nice otoriter vardır. Ancak otoriterizm, böyle bir kişiye serbest hükmetme yetkisi verilmesi halinde yavaş yavaş kök salar ve büyür. İktidar konumundaki bir kişi tek başına düşünür, emreder ve yasaklar, onun otoritesini kontrol edecek, ona tavsiyede bulunacak, yaptıklarına itiraz edecek birileri olmadan yönetirse, ilave olarak da böyle bir kişi tavsiye istediği zaman duyacağı şey, “Siz en iyisini bilirsiniz!” ve “Siz ne derseniz o!” olursa, bizler gibi insani zaaf ve zayıflıklara sahip olan bu kişinin neye dönüşmesi beklenir ki? Kur'an bize, Gerçek şu ki insan, kendini kendine yeterli görerek azar (Alak, 96/6-7) demiyor mu?

Biz ondan giderek artan bir otoriterlik, kibir ve despotluk dışında ne bekleyebiliriz? Firavun'un kavmine, “Ben size kendi görüşümü söylüyorum ve yine size ancak doğru yolu gösteriyorum” (Mümin, 40/29) demesine sebep olan bu türden bir durum değil miydi? Firavun'un bu sözleri, başkalarıyla ilişki kurmada dayandığı prensibi yani kendi bakış açısına sorgusuz sualsiz güveni özetlemektedir.

...Hz. Muhammed'in peygamberlik mesajı ve dini hakkında bir şeyler duyan bir bedevi gelip onu sorduğunda, “Orada, ashabıyla birliktedir” cevabını alacak ve gruba yaklaştığında ise oradakilerden farklı, üstün konumda bir kimse göremeyince, şaşkınlık içinde; “Hanginiz Muhammed?” diye soracaktı!

  • Açıklama
    • Otoriterlik bir hastalıktır, istişare ise bunun önleyicisi ve tedavisidir. Bir yönetici, yönettiklerinin doğruluğundan veya yozlaşmasından sorumlu olduğu gibi, yönetilenler de yöneticilerinin doğruluğundan ve yozlaşmasından sorumludur.

      Başlangıçta otoriter olma arzusu veya niyeti olmayan nice otoriter vardır. Ancak otoriterizm, böyle bir kişiye serbest hükmetme yetkisi verilmesi halinde yavaş yavaş kök salar ve büyür. İktidar konumundaki bir kişi tek başına düşünür, emreder ve yasaklar, onun otoritesini kontrol edecek, ona tavsiyede bulunacak, yaptıklarına itiraz edecek birileri olmadan yönetirse, ilave olarak da böyle bir kişi tavsiye istediği zaman duyacağı şey, “Siz en iyisini bilirsiniz!” ve “Siz ne derseniz o!” olursa, bizler gibi insani zaaf ve zayıflıklara sahip olan bu kişinin neye dönüşmesi beklenir ki? Kur'an bize, Gerçek şu ki insan, kendini kendine yeterli görerek azar (Alak, 96/6-7) demiyor mu?

      Biz ondan giderek artan bir otoriterlik, kibir ve despotluk dışında ne bekleyebiliriz? Firavun'un kavmine, “Ben size kendi görüşümü söylüyorum ve yine size ancak doğru yolu gösteriyorum” (Mümin, 40/29) demesine sebep olan bu türden bir durum değil miydi? Firavun'un bu sözleri, başkalarıyla ilişki kurmada dayandığı prensibi yani kendi bakış açısına sorgusuz sualsiz güveni özetlemektedir.

      ...Hz. Muhammed'in peygamberlik mesajı ve dini hakkında bir şeyler duyan bir bedevi gelip onu sorduğunda, “Orada, ashabıyla birliktedir” cevabını alacak ve gruba yaklaştığında ise oradakilerden farklı, üstün konumda bir kimse göremeyince, şaşkınlık içinde; “Hanginiz Muhammed?” diye soracaktı!

      Stok Kodu
      :
      9786055222260
      Boyut
      :
      13.00x23.00
      Sayfa Sayısı
      :
      224
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      2014-12
      Çeviren
      :
      Selim Sezer
      Kapak Türü
      :
      Ciltsiz
      Kağıt Türü
      :
      2. Hamur
      Dili
      :
      Türkçe
      Orijinal Adı
      :
      Al-Shura The Qur'anic Principle of Consultation
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      32,00   
      32,00   
      2
      16,00   
      32,00   
      3
      11,09   
      33,28   
      6
      5,71   
      34,24   
      9
      3,88   
      34,88   
      12
      2,96   
      35,52   
      QNB Finansbank Kartları
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      32,00   
      32,00   
      2
      16,64   
      33,28   
      3
      11,31   
      33,92   
      6
      5,76   
      34,56   
      9
      3,91   
      35,20   
      12
      -   
      -   
      Bonus Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      32,00   
      32,00   
      2
      16,00   
      32,00   
      3
      11,09   
      33,28   
      6
      5,71   
      34,24   
      9
      3,88   
      34,88   
      12
      2,96   
      35,52   
      Paraf Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      32,00   
      32,00   
      2
      16,00   
      32,00   
      3
      11,09   
      33,28   
      6
      5,71   
      34,24   
      9
      3,88   
      34,88   
      12
      2,96   
      35,52   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      32,00   
      32,00   
      2
      16,00   
      32,00   
      3
      11,09   
      33,28   
      6
      5,71   
      34,24   
      9
      3,88   
      34,88   
      12
      2,96   
      35,52   
      World Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      32,00   
      32,00   
      2
      16,00   
      32,00   
      3
      11,41   
      34,24   
      6
      5,71   
      34,24   
      9
      3,88   
      34,88   
      12
      2,96   
      35,52   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      32,00   
      32,00   
      2
      16,00   
      32,00   
      3
      11,09   
      33,28   
      6
      5,71   
      34,24   
      9
      3,88   
      34,88   
      12
      2,96   
      35,52   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat