Sünnet; inanç, ibadet, muamelat ve ahlak gibi İslam'ı bütün yönleriyle kuşatan bir anlayışın; vahiy ise, sünneti inşa edici ve belirleyici bir unsur olarak, kaynak ve bağlayıcılık itibariyle 'Kur'an dışı' kategorilerine ayrılmayacak bir bütünlüğün ifadesidir. Bu yaklaşım, sünnetin vahiyle ilişkisinin tabii ve kaçınılmaz olduğunu göstermektedir. Ancak, sünnet-vahiy ilişkisinin doğasını doğru anlayabilmek, Hz. Peygamber'in Rasulullah olmasıyla beşer olması arasındaki dengeyi doğru kurabilmeyi gerektirmektedir. Peygamberimizin (s.a.) Rasulullah olması, vahyin, etkin ve belirleyici bir unsur olmasını; beşer olması ise, beşerin sahip olduğu cüz'i irade ve aklın ihmal edilmemesini icap ettirmektedir. Bu sebeple Hz. Peygamber'in, kendisine tanınmış olan yetkiler dahilindeki kanaat beyanları, içtihat ve tercihleri, yine bir beşer olması gereği, doğruya isabet kadar hatayı da 'mümkün' kılmaktadır. Bu noktadaki doğru ve yanlış hakkındaki hükmün nihai karar mercii ise vahiydir. İşte vahiy, sünnetteki bu türden kanaat ve içtihatlar karşısında, kimi zaman tashih, kimi zaman da açıktan teyit yahut zımmen takrir suretinde tezahür etmiştir.
- Açıklama
Sünnet; inanç, ibadet, muamelat ve ahlak gibi İslam'ı bütün yönleriyle kuşatan bir anlayışın; vahiy ise, sünneti inşa edici ve belirleyici bir unsur olarak, kaynak ve bağlayıcılık itibariyle 'Kur'an dışı' kategorilerine ayrılmayacak bir bütünlüğün ifadesidir. Bu yaklaşım, sünnetin vahiyle ilişkisinin tabii ve kaçınılmaz olduğunu göstermektedir. Ancak, sünnet-vahiy ilişkisinin doğasını doğru anlayabilmek, Hz. Peygamber'in Rasulullah olmasıyla beşer olması arasındaki dengeyi doğru kurabilmeyi gerektirmektedir. Peygamberimizin (s.a.) Rasulullah olması, vahyin, etkin ve belirleyici bir unsur olmasını; beşer olması ise, beşerin sahip olduğu cüz'i irade ve aklın ihmal edilmemesini icap ettirmektedir. Bu sebeple Hz. Peygamber'in, kendisine tanınmış olan yetkiler dahilindeki kanaat beyanları, içtihat ve tercihleri, yine bir beşer olması gereği, doğruya isabet kadar hatayı da 'mümkün' kılmaktadır. Bu noktadaki doğru ve yanlış hakkındaki hükmün nihai karar mercii ise vahiydir. İşte vahiy, sünnetteki bu türden kanaat ve içtihatlar karşısında, kimi zaman tashih, kimi zaman da açıktan teyit yahut zımmen takrir suretinde tezahür etmiştir.
Stok Kodu:9786054041466Boyut:13.50x21.00Sayfa Sayısı:512Baskı:3Basım Tarihi:2015-09Kapak Türü:CiltsizKağıt Türü:2. HamurDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim39,0039,00219,5039,00313,5240,5666,9641,7394,7242,51123,6143,29QNB Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim39,0039,00220,2840,56313,7841,3467,0242,1294,7742,9012--Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim39,0039,00219,5039,00313,5240,5666,9641,7394,7242,51123,6143,29Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim39,0039,00219,5039,00313,5240,5666,9641,7394,7242,51123,6143,29Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim39,0039,00219,5039,00313,5240,5666,9641,7394,7242,51123,6143,29World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim39,0039,00219,5039,00313,9141,7366,9641,7394,7242,51123,6143,29Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim39,0039,00219,5039,00313,5240,5666,9641,7394,7242,51123,6143,29
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.