Sartre - Felsefe Tarihi

Sartre - Felsefe TarihiModern Felsefe Cilt: 9 2b

Liste Fiyatı : 44,00TL
İndirimli Fiyat : 44,00 TL
9789753970105
410341
Sartre - Felsefe Tarihi
Sartre - Felsefe Tarihi Modern Felsefe Cilt: 9 2b
44.00

Nihilist varoluşçuluğun onu yargılayabilme yeteneğinden yoksun doğal bilincin yüzeysel anlayışının üstünde ve ötesinde işleyen mantığının en sonunda Marxizmde ve Nazizmde demir atması Usu reddetmenin salt raslantısal bir vargısı, irrasyonalizmin olmayabilecek de olabilen bir çıkarsaması değildir. Picasso'nun dostu ve hayranı olan Sartre Nazi öğretmeninin, Heidegger'in karizması altında sözde ‘Diyalektik Us' dediği şeyi kınadı, öz-belirlenimsiz seçme özgürlüğünü doğruladı, varoluşçuluğun tiranlığın başka bir türü ile, Marxizm ile de uyum içinde olabildiğini tanıtladı. Seçme özgürlüğü varoluşçuluğun törel özüdür. Sartre'ın gerçekte hümanizmin reddedilmesi olan sofistik hümanizmine göre Özsüz, Logossuz insan herşeyin ölçüsüdür, "eylemleri için değeri ve kuralları kendisi koyar ve yalnızca kendi saptadığı ve tanımladığı kurallara göre oynamayı kabul eder." (Varlık ve Hiçlik, 1943). Böyle ‘özgürlük' gerçekten de ‘seçme özgürlüğü' ya da özençtir; keyfi istençtir, ussal İstenç değil. Seçimin evrensel moral bir ölçütü olamaz, çünkü herşey bireyin öznel eğilimine, evrensel ile karşıtlık içinde durmak zorunda olan varoluşsal bireyselliğine bağlıdır. Sartre böyle diyalektiksiz entellektüel temelleri üzerine daha sonra Roma Dersi'nde (1964) "terörün devrimci türe (justice revolutionnaire) olması" gibi birşeyden söz etti ve "kısaca, terörün insancılaştırılması ilkede olanaklıdır/bref l'humanisation de la terreur est possible en principe)" dedi. İdeolojik kurtarıcılık konumu ile uyum içinde, kaçınılmaz olarak ve mantıksal olarak şiddeti kuramının birincil bileşenleri arasına almak zorundaydı ve aldı; insanlığın kurtarıcısı olmak saltık moral aklanmışlığı ileri sürmektir, ve böyle bir yüksekliğe karşıtlık düşmanlıktır. O da faşist öğretmeni gibi salt bir şiddet rejimini aklamanın ötesine geçti ve çıplak terörü, 1972'de Münih Yaz Olimpiyatlarında yaşanan Kara Eylül terörünü savunmada duraksama göstermedi. Hümanizmin özsel olarak Rasyonalizm olduğunu, insanı insan yapan özün Us olduğunu anlaması olanaksızdı - bilinçaltı nedenlerle, düşünceden boşalan yeri bilinçsiz dürtünün alması nedeniyle. Sartre'ın kendine özgü nihilizm türünü tanıtlama konusunda elinden geleni yapmasına karşın, düşünme özürlü doğal bilincin bilinçsiz revizyonizmi onu düzeltmeyi sürdürmüştür ve sürdürmektedir. 1964 Roma Dersi'nde: "Ahlakın temeli gereksinimde, eş deyişle insanın hayvanlığındadır" diyordu. İnsanın doğa-üstü, hayvan-üstü, tinsel gereksinimleri, bilişsel, duygusal ve estetik gereksinimleri, insanın özü diyebileceğimiz ve edimselleşme bekleyen bu gizillik Sartre'ın da materyalizminin ötesindeydi. -Aziz Yardımlı-

  • Açıklama
    • Nihilist varoluşçuluğun onu yargılayabilme yeteneğinden yoksun doğal bilincin yüzeysel anlayışının üstünde ve ötesinde işleyen mantığının en sonunda Marxizmde ve Nazizmde demir atması Usu reddetmenin salt raslantısal bir vargısı, irrasyonalizmin olmayabilecek de olabilen bir çıkarsaması değildir. Picasso'nun dostu ve hayranı olan Sartre Nazi öğretmeninin, Heidegger'in karizması altında sözde ‘Diyalektik Us' dediği şeyi kınadı, öz-belirlenimsiz seçme özgürlüğünü doğruladı, varoluşçuluğun tiranlığın başka bir türü ile, Marxizm ile de uyum içinde olabildiğini tanıtladı. Seçme özgürlüğü varoluşçuluğun törel özüdür. Sartre'ın gerçekte hümanizmin reddedilmesi olan sofistik hümanizmine göre Özsüz, Logossuz insan herşeyin ölçüsüdür, "eylemleri için değeri ve kuralları kendisi koyar ve yalnızca kendi saptadığı ve tanımladığı kurallara göre oynamayı kabul eder." (Varlık ve Hiçlik, 1943). Böyle ‘özgürlük' gerçekten de ‘seçme özgürlüğü' ya da özençtir; keyfi istençtir, ussal İstenç değil. Seçimin evrensel moral bir ölçütü olamaz, çünkü herşey bireyin öznel eğilimine, evrensel ile karşıtlık içinde durmak zorunda olan varoluşsal bireyselliğine bağlıdır. Sartre böyle diyalektiksiz entellektüel temelleri üzerine daha sonra Roma Dersi'nde (1964) "terörün devrimci türe (justice revolutionnaire) olması" gibi birşeyden söz etti ve "kısaca, terörün insancılaştırılması ilkede olanaklıdır/bref l'humanisation de la terreur est possible en principe)" dedi. İdeolojik kurtarıcılık konumu ile uyum içinde, kaçınılmaz olarak ve mantıksal olarak şiddeti kuramının birincil bileşenleri arasına almak zorundaydı ve aldı; insanlığın kurtarıcısı olmak saltık moral aklanmışlığı ileri sürmektir, ve böyle bir yüksekliğe karşıtlık düşmanlıktır. O da faşist öğretmeni gibi salt bir şiddet rejimini aklamanın ötesine geçti ve çıplak terörü, 1972'de Münih Yaz Olimpiyatlarında yaşanan Kara Eylül terörünü savunmada duraksama göstermedi. Hümanizmin özsel olarak Rasyonalizm olduğunu, insanı insan yapan özün Us olduğunu anlaması olanaksızdı - bilinçaltı nedenlerle, düşünceden boşalan yeri bilinçsiz dürtünün alması nedeniyle. Sartre'ın kendine özgü nihilizm türünü tanıtlama konusunda elinden geleni yapmasına karşın, düşünme özürlü doğal bilincin bilinçsiz revizyonizmi onu düzeltmeyi sürdürmüştür ve sürdürmektedir. 1964 Roma Dersi'nde: "Ahlakın temeli gereksinimde, eş deyişle insanın hayvanlığındadır" diyordu. İnsanın doğa-üstü, hayvan-üstü, tinsel gereksinimleri, bilişsel, duygusal ve estetik gereksinimleri, insanın özü diyebileceğimiz ve edimselleşme bekleyen bu gizillik Sartre'ın da materyalizminin ötesindeydi. -Aziz Yardımlı-

      Stok Kodu
      :
      9789753970105
      Boyut
      :
      11.50x18.50
      Sayfa Sayısı
      :
      112
      Basım Yeri
      :
      İstanbul
      Baskı
      :
      3
      Basım Tarihi
      :
      2010
      Kapak Türü
      :
      Ciltsiz
      Kağıt Türü
      :
      1. Hamur
      Dili
      :
      Türkçe
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      44,00   
      44,00   
      2
      22,00   
      44,00   
      3
      15,25   
      45,76   
      6
      7,85   
      47,08   
      9
      5,33   
      47,96   
      12
      4,07   
      48,84   
      QNB Finansbank Kartları
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      44,00   
      44,00   
      2
      22,88   
      45,76   
      3
      15,55   
      46,64   
      6
      7,92   
      47,52   
      9
      5,38   
      48,40   
      12
      -   
      -   
      Bonus Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      44,00   
      44,00   
      2
      22,00   
      44,00   
      3
      15,25   
      45,76   
      6
      7,85   
      47,08   
      9
      5,33   
      47,96   
      12
      4,07   
      48,84   
      Paraf Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      44,00   
      44,00   
      2
      22,00   
      44,00   
      3
      15,25   
      45,76   
      6
      7,85   
      47,08   
      9
      5,33   
      47,96   
      12
      4,07   
      48,84   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      44,00   
      44,00   
      2
      22,00   
      44,00   
      3
      15,25   
      45,76   
      6
      7,85   
      47,08   
      9
      5,33   
      47,96   
      12
      4,07   
      48,84   
      World Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      44,00   
      44,00   
      2
      22,00   
      44,00   
      3
      15,69   
      47,08   
      6
      7,85   
      47,08   
      9
      5,33   
      47,96   
      12
      4,07   
      48,84   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      44,00   
      44,00   
      2
      22,00   
      44,00   
      3
      15,25   
      45,76   
      6
      7,85   
      47,08   
      9
      5,33   
      47,96   
      12
      4,07   
      48,84   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat