Romantikler için yaşamın estetikleştirilmesi bir özgürleşmedir; fısıltı hâlinde dile getirilmiş olsa da. Modernlikse, estetikleştirmeyi tam tersi bir amaç için kullanır. Modern toplum, giderek daha belirgin bir biçimde, tüm nesneleri metalaştırır. Nesne, diğer metalarla değişime girebilmek için bir değişim değeri olarak kodlanır ve tüm duyumsal ayrıcalıklarından soyutlanır. Reklamcılık, bir değişim değeri olan nesneye çekicilik kazandırmak için estetik alana saldırır. Hatta nesne, kullanım değeri olarak anlam kazanabilmek için estetik bir görünüme gereksinim duyar. Metanın estetikleştirilmesi, duyumsanabilir güzellikle hep sorunu olmuş sanatçıyı, zor durumda bırakır. Aslında, bu durum sanatçıyı estetiği yeniden tanımlamaya zorlar. İşte bu noktaavangarda açılan kapıdır. Sanatçı, giderek genelleşen ve ayrıcalığını yitiren estetiğe karşı kendi estetiğini üretir.Avangard, bir anlamda, romantizmin estetik ütopyasının iksiridir. Modern toplumda, duyumsanabilir görüntü ile soyutlama arasındaki sentez, sadece reklamcılık ve yönetilen kitle kültüründe ya da Adorno ve Horkheimer'ın deyimiyle ‘kültür endüstrisi'nde ortaya çıkar. Bu sadece ahlâki olarak eleştirilmesi gereken bir olumsuzluk değildir; modern toplumun can damarıdır.
- Açıklama
Romantikler için yaşamın estetikleştirilmesi bir özgürleşmedir; fısıltı hâlinde dile getirilmiş olsa da. Modernlikse, estetikleştirmeyi tam tersi bir amaç için kullanır. Modern toplum, giderek daha belirgin bir biçimde, tüm nesneleri metalaştırır. Nesne, diğer metalarla değişime girebilmek için bir değişim değeri olarak kodlanır ve tüm duyumsal ayrıcalıklarından soyutlanır. Reklamcılık, bir değişim değeri olan nesneye çekicilik kazandırmak için estetik alana saldırır. Hatta nesne, kullanım değeri olarak anlam kazanabilmek için estetik bir görünüme gereksinim duyar. Metanın estetikleştirilmesi, duyumsanabilir güzellikle hep sorunu olmuş sanatçıyı, zor durumda bırakır. Aslında, bu durum sanatçıyı estetiği yeniden tanımlamaya zorlar. İşte bu noktaavangarda açılan kapıdır. Sanatçı, giderek genelleşen ve ayrıcalığını yitiren estetiğe karşı kendi estetiğini üretir.Avangard, bir anlamda, romantizmin estetik ütopyasının iksiridir. Modern toplumda, duyumsanabilir görüntü ile soyutlama arasındaki sentez, sadece reklamcılık ve yönetilen kitle kültüründe ya da Adorno ve Horkheimer'ın deyimiyle ‘kültür endüstrisi'nde ortaya çıkar. Bu sadece ahlâki olarak eleştirilmesi gereken bir olumsuzluk değildir; modern toplumun can damarıdır.
Stok Kodu:9786050836219Boyut:13.50x21.00Sayfa Sayısı:296Basım Yeri:İstanbulBaskı:1Basım Tarihi:2021-03Kapak Türü:CiltsizKağıt Türü:2. HamurDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim27,5027,50213,7527,5039,5328,6064,9029,4393,3329,98122,5430,53QNB Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim27,5027,50214,3028,6039,7229,1564,9529,7093,3630,2512--Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim27,5027,50213,7527,5039,5328,6064,9029,4393,3329,98122,5430,53Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim27,5027,50213,7527,5039,5328,6064,9029,4393,3329,98122,5430,53Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim27,5027,50213,7527,5039,5328,6064,9029,4393,3329,98122,5430,53World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim27,5027,50213,7527,5039,8129,4364,9029,4393,3329,98122,5430,53Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim27,5027,50213,7527,5039,5328,6064,9029,4393,3329,98122,5430,53
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.