Lyotard, elinizdeki metninde o bildik “Felsefe nedir?” sorusunun kıvamını yoğunlaştırıp rotayı değiştiriyor ve “niçin felsefe yaptığımızı” soruşturuyor. Değme bir felsefi üslupla arzunun felsefe için ne anlam ifade ettiğini, köken sorununu nasıl ele almamız gerektiğini, felsefi sözün ne olduğunu, felsefece eylemenin ne demeye geldiğini açıklıkla ortaya koyuyor. Bunu yaparken “çocukluk”tan yola çıkıp “arzulayan arzu” ya da “arzuyu arzulamak”tan söz ediyor. "Arzunun çocuğu olarak felsefe"nin “mevcudiyetin yokluğu” ile “yokluğun mevcudiyeti”ne bakışını irdeliyor. Lyotard'ın “Niçin felsefe yaparız?” sorusunun yanıtını ararken geçtiği uğrakları hayranlıkla izlerken, en azından felsefeyi hakkıyla yapanların “niçin felsefe yapması gerektiğini” daha iyi anlıyorsunuz.
“Niçin mi felsefe yaparız: Çünkü arzu var, çünkü mevcudiyette yokluk, canlı olanda ölüm var; ve yine henüz bizim olmayan gücümüz var; ve yine çünkü yabancılaşma, elde ettiğimizi sandığımız şeyin kaybı ve olgu ile yapma arasındaki, söylenen ile söyleme arasındaki mesafe var; ve son olarak çünkü eksikliğin mevcudiyetine kendi sözümüzle tanıklık etmekten kaçamıyoruz.
Sahi, felsefe yapmayalım da ne yapalım?”
- Açıklama
Lyotard, elinizdeki metninde o bildik “Felsefe nedir?” sorusunun kıvamını yoğunlaştırıp rotayı değiştiriyor ve “niçin felsefe yaptığımızı” soruşturuyor. Değme bir felsefi üslupla arzunun felsefe için ne anlam ifade ettiğini, köken sorununu nasıl ele almamız gerektiğini, felsefi sözün ne olduğunu, felsefece eylemenin ne demeye geldiğini açıklıkla ortaya koyuyor. Bunu yaparken “çocukluk”tan yola çıkıp “arzulayan arzu” ya da “arzuyu arzulamak”tan söz ediyor. "Arzunun çocuğu olarak felsefe"nin “mevcudiyetin yokluğu” ile “yokluğun mevcudiyeti”ne bakışını irdeliyor. Lyotard'ın “Niçin felsefe yaparız?” sorusunun yanıtını ararken geçtiği uğrakları hayranlıkla izlerken, en azından felsefeyi hakkıyla yapanların “niçin felsefe yapması gerektiğini” daha iyi anlıyorsunuz.
“Niçin mi felsefe yaparız: Çünkü arzu var, çünkü mevcudiyette yokluk, canlı olanda ölüm var; ve yine henüz bizim olmayan gücümüz var; ve yine çünkü yabancılaşma, elde ettiğimizi sandığımız şeyin kaybı ve olgu ile yapma arasındaki, söylenen ile söyleme arasındaki mesafe var; ve son olarak çünkü eksikliğin mevcudiyetine kendi sözümüzle tanıklık etmekten kaçamıyoruz.
Sahi, felsefe yapmayalım da ne yapalım?”Stok Kodu:9786056643224Boyut:12.50x19.50Sayfa Sayısı:109Basım Yeri:İstanbulBaskı:1Basım Tarihi:2016-11Çeviren:Kurtuluş DinçerKapak Türü:CiltsizKağıt Türü:2. HamurDili:TürkçeOrijinal Adı:Pourquoi Philosopher?
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim29,0029,00214,5029,00310,0530,1665,1731,0393,5131,61122,6832,19QNB Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim29,0029,00215,0830,16310,2530,7465,2231,3293,5431,9012--Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim29,0029,00214,5029,00310,0530,1665,1731,0393,5131,61122,6832,19Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim29,0029,00214,5029,00310,0530,1665,1731,0393,5131,61122,6832,19Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim29,0029,00214,5029,00310,0530,1665,1731,0393,5131,61122,6832,19World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim29,0029,00214,5029,00310,3431,0365,1731,0393,5131,61122,6832,19Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim29,0029,00214,5029,00310,0530,1665,1731,0393,5131,61122,6832,19
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.