Müslüman Site

Müslüman SiteToplumsal ve Siyasi Hayat

Liste Fiyatı : 50,00TL
İndirimli Fiyat : 50,00 TL
9789755399287
515290
Müslüman Site
Müslüman Site Toplumsal ve Siyasi Hayat
50.00

Müslüman Site, ilk basımından altmış yıl sonra, Ahmet Arslan'ın derin felsefi bilgisinde demlenen bir çeviriyle okurlarla buluşuyor. Katolik bir rahip ve Yeni Thomascı bir kültür filozofu olan Louis Gardet, Müslüman dünya ile Batı arasında gerçekleşecek bir diyaloga katkıda bulunmasını ümit ettiği Müslüman Site'yi, “Müslümanların kalbinde somut olarak yaşanan İslâm'a yeni bir yaklaşım tarzı” olarak takdim eder. Müslüman Site adı, bir yandan Hıristiyan “Tanrı Sitesi”ne naziredir; diğer yandan da amacı bütün dünyayı kuşatmak olan Müslüman bir kaleye işaret etmektedir. Bu yüzden, MüslümanSite'nin konusu, bir din, bir dogmalar sistemi, hukuksal bir yapı olarak İslam değil, Müslüman bir toplumsal hayatın örgütlenmesinin genel çerçevesi olarak; başka deyişle kendine özgü kuralları, armaları olan bir toplumsal varlık olarak İslam'dır.

Gardet, İslam'ın İslam olarak siyaset felsefesinin ne olduğu sorusunu, Müslüman Site'nin ruhunu teşkil eden Müslüman değerleri, Batı'nın Hıristiyan veya Hıristiyanlıktan uzaklaşmış siyaset felsefeleri ile karşılaştırarak ele almaktadır. Gardet'nin haklı olarak işaret ettiği gibi, “ideal tipinin tüm görünümünde ‘Müslüman Site' yeryüzünün hiçbir köşesinde mevcut değildir.” Tam da bu nedenledir ki, ideal Müslüman Sitenin tek gerçek mekânı, Müslümanların, Kuran'ın öğretileriyle damgalanmış ve Peygamberin dünyevi ve tinsel yönetimi ile mühürlenmiş kolektif hafıza ve tahayyülleri olmuştur. İslam'da, ontolojik hiçbir değerinin olmaması nedeniyle insan, Hıristiyanlıkta olduğu gibi bir hak ve özgürlük öznesi olarak değil, Tanrı'nın kulu, kölesi olarak kavranmaktadır. İnsan, İslam'a göre ontolojik bir hiçtir. Gardet, bu kavrayışı anlamaya çalışmaktadır. Bir dilenci ile bir halifeyi müminlik düzeyinde eşitleyerek, bütün Müslümanları birbiriyle akraba kılan bu kavrayış, ayrıca, Müslüman Sitesindeki tek mümkün hiyerarşinin, neden toplumsal değil, ancak idari bir hiyerarşi olmak zorunda olduğunu da açıklamaktadır. İslam'da, Gardet'nin ifadesiyle, “her otorite Tanrı'nın otoritesi olduğu, Tanrı ise kadir-i mutlak olduğu ve insanların göremeyecekleri, anlayamayacakları yollarla eylemde bulunduğu için, bir iktidarın meşruiyetinin ilk garantisi bizzat başarıya ulaşmış olma olayının kendisidir.” Bu, otorite ve iktidar arasında hiçbir ayrım olmaması demektir.

İslam geleneksel hukukunun, “zorunluluk yasası” adı altında meşrulaştırdığı bu kavrayış, Müslüman hafızaya, sitenin yönetimi nihai olarak Tanrı'ya ait olduğu için, yöneticilere itaat etmenin Allah'a itaat etmek olduğunu kaydetmektedir. Bu yüzden, “Müslüman cemaati pozitif ‘adalet' kavramına o kadar bağlı olmasına rağmen, üstün gelen ve başarıya erişen güce hemen her zaman doğuştan bir saygı duymuştur.” Bu kavrayış ayrıca ideal ile gerçeklik arasındaki gerilimde sıkışıp kalan adalet ilkesinin yerine istikrar ilkesinin ikame edilmesine yol açmıştır. Böylece, Tanrı'nın iradesine itaatin göstergesi olarak algılanan yöneticiye itaat, statükoyu korumanın bir aracı haline gelmiştir. Nihayet Türkçeye çevrilen bu kitap, İslam'ın siyasi değerlerinin etkinleştiği kendi toplumumuzun ve Ortadoğu'nun bugün hâlâ devam eden krizini anlamamız için hayli zengin ve verimli bir kaynak mahiyetindedir.




  • Açıklama
    • Müslüman Site, ilk basımından altmış yıl sonra, Ahmet Arslan'ın derin felsefi bilgisinde demlenen bir çeviriyle okurlarla buluşuyor. Katolik bir rahip ve Yeni Thomascı bir kültür filozofu olan Louis Gardet, Müslüman dünya ile Batı arasında gerçekleşecek bir diyaloga katkıda bulunmasını ümit ettiği Müslüman Site'yi, “Müslümanların kalbinde somut olarak yaşanan İslâm'a yeni bir yaklaşım tarzı” olarak takdim eder. Müslüman Site adı, bir yandan Hıristiyan “Tanrı Sitesi”ne naziredir; diğer yandan da amacı bütün dünyayı kuşatmak olan Müslüman bir kaleye işaret etmektedir. Bu yüzden, MüslümanSite'nin konusu, bir din, bir dogmalar sistemi, hukuksal bir yapı olarak İslam değil, Müslüman bir toplumsal hayatın örgütlenmesinin genel çerçevesi olarak; başka deyişle kendine özgü kuralları, armaları olan bir toplumsal varlık olarak İslam'dır.

      Gardet, İslam'ın İslam olarak siyaset felsefesinin ne olduğu sorusunu, Müslüman Site'nin ruhunu teşkil eden Müslüman değerleri, Batı'nın Hıristiyan veya Hıristiyanlıktan uzaklaşmış siyaset felsefeleri ile karşılaştırarak ele almaktadır. Gardet'nin haklı olarak işaret ettiği gibi, “ideal tipinin tüm görünümünde ‘Müslüman Site' yeryüzünün hiçbir köşesinde mevcut değildir.” Tam da bu nedenledir ki, ideal Müslüman Sitenin tek gerçek mekânı, Müslümanların, Kuran'ın öğretileriyle damgalanmış ve Peygamberin dünyevi ve tinsel yönetimi ile mühürlenmiş kolektif hafıza ve tahayyülleri olmuştur. İslam'da, ontolojik hiçbir değerinin olmaması nedeniyle insan, Hıristiyanlıkta olduğu gibi bir hak ve özgürlük öznesi olarak değil, Tanrı'nın kulu, kölesi olarak kavranmaktadır. İnsan, İslam'a göre ontolojik bir hiçtir. Gardet, bu kavrayışı anlamaya çalışmaktadır. Bir dilenci ile bir halifeyi müminlik düzeyinde eşitleyerek, bütün Müslümanları birbiriyle akraba kılan bu kavrayış, ayrıca, Müslüman Sitesindeki tek mümkün hiyerarşinin, neden toplumsal değil, ancak idari bir hiyerarşi olmak zorunda olduğunu da açıklamaktadır. İslam'da, Gardet'nin ifadesiyle, “her otorite Tanrı'nın otoritesi olduğu, Tanrı ise kadir-i mutlak olduğu ve insanların göremeyecekleri, anlayamayacakları yollarla eylemde bulunduğu için, bir iktidarın meşruiyetinin ilk garantisi bizzat başarıya ulaşmış olma olayının kendisidir.” Bu, otorite ve iktidar arasında hiçbir ayrım olmaması demektir.

      İslam geleneksel hukukunun, “zorunluluk yasası” adı altında meşrulaştırdığı bu kavrayış, Müslüman hafızaya, sitenin yönetimi nihai olarak Tanrı'ya ait olduğu için, yöneticilere itaat etmenin Allah'a itaat etmek olduğunu kaydetmektedir. Bu yüzden, “Müslüman cemaati pozitif ‘adalet' kavramına o kadar bağlı olmasına rağmen, üstün gelen ve başarıya erişen güce hemen her zaman doğuştan bir saygı duymuştur.” Bu kavrayış ayrıca ideal ile gerçeklik arasındaki gerilimde sıkışıp kalan adalet ilkesinin yerine istikrar ilkesinin ikame edilmesine yol açmıştır. Böylece, Tanrı'nın iradesine itaatin göstergesi olarak algılanan yöneticiye itaat, statükoyu korumanın bir aracı haline gelmiştir. Nihayet Türkçeye çevrilen bu kitap, İslam'ın siyasi değerlerinin etkinleştiği kendi toplumumuzun ve Ortadoğu'nun bugün hâlâ devam eden krizini anlamamız için hayli zengin ve verimli bir kaynak mahiyetindedir.




      Stok Kodu
      :
      9789755399287
      Boyut
      :
      16.50x24.00
      Sayfa Sayısı
      :
      496
      Basım Yeri
      :
      İstanbul
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      2014-06
      Çeviren
      :
      Ahmet Arslan
      Kapak Türü
      :
      Ciltsiz
      Kağıt Türü
      :
      2. Hamur
      Dili
      :
      Türkçe
      Orijinal Adı
      :
      La cite musulmane
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      50,00   
      50,00   
      2
      25,00   
      50,00   
      3
      17,33   
      52,00   
      6
      8,92   
      53,50   
      9
      6,06   
      54,50   
      12
      4,63   
      55,50   
      QNB Finansbank Kartları
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      50,00   
      50,00   
      2
      26,00   
      52,00   
      3
      17,67   
      53,00   
      6
      9,00   
      54,00   
      9
      6,11   
      55,00   
      12
      -   
      -   
      Bonus Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      50,00   
      50,00   
      2
      25,00   
      50,00   
      3
      17,33   
      52,00   
      6
      8,92   
      53,50   
      9
      6,06   
      54,50   
      12
      4,63   
      55,50   
      Paraf Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      50,00   
      50,00   
      2
      25,00   
      50,00   
      3
      17,33   
      52,00   
      6
      8,92   
      53,50   
      9
      6,06   
      54,50   
      12
      4,63   
      55,50   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      50,00   
      50,00   
      2
      25,00   
      50,00   
      3
      17,33   
      52,00   
      6
      8,92   
      53,50   
      9
      6,06   
      54,50   
      12
      4,63   
      55,50   
      World Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      50,00   
      50,00   
      2
      25,00   
      50,00   
      3
      17,83   
      53,50   
      6
      8,92   
      53,50   
      9
      6,06   
      54,50   
      12
      4,63   
      55,50   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      50,00   
      50,00   
      2
      25,00   
      50,00   
      3
      17,33   
      52,00   
      6
      8,92   
      53,50   
      9
      6,06   
      54,50   
      12
      4,63   
      55,50   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat