"Mazda dini inancının görüşleri ve kültürel değerleri, Alevi ve Bektaşi halk kesiminde İslamiyetin maskesi altında yaşamını sürdürmektedir. Devletin hedefinin, kendi hizmetinde kullanmak amacıyla köklerini ve inanç temelindeki kutsal değerlerini boşaltarak, devşirmek amacıyla şekillendirmek istediği Aleviliği işlemeye çalışıp, amaç ve işlevlerinde araç durumuna indirgemeye çalışması olduğu açık bir şekilde görülmektedir. Aleviliğin tanrı ve insana yaklaşımı temelindeki felsefesinin coğrafyasında geçmişte büyük bir etkinliğe sahip olan Mazda inancı ve temeldeki Zerdüşt öğretisinden kaynaklandığı ortaya çıkmaktadır. Bu inancın ve Zerdüşt öğretisinin felsefesinde tanrı olan Mazda Kürtçenin Zaza şivesine göre ‘Maz' biz, ‘da' ise verdi, yani ‘bizi veren' anlamındadır. Yine Kürtçenin Kurmanci şivesinde, Ezda, ‘Ez' ben, ‘da' verdi anlamındadır ve "beni verdi' demektir. Bu öz ve anlam itibarı ile Aleviliğin tanrıya ve insana bakış felsefesine uygun olduğu hatta aynilik içinde olduğu açıktır." E. Xemgin, yapıtta Aleviliğin kökeni ve Mazda inancıyla olan ilişkileri, özellikle Kürtlerin ve Türklerin yaşadığı coğrafyada oluşum, yaşam, akıl, insan, sosyal yaşamda kadın, harmoni, ölüm, cennet ve cehennem, kader anlayışı ve mücadele başlıkları altında bilimsel ve tarafsız bir şekilde mercek altına alınmaktadır.
- Açıklama
"Mazda dini inancının görüşleri ve kültürel değerleri, Alevi ve Bektaşi halk kesiminde İslamiyetin maskesi altında yaşamını sürdürmektedir. Devletin hedefinin, kendi hizmetinde kullanmak amacıyla köklerini ve inanç temelindeki kutsal değerlerini boşaltarak, devşirmek amacıyla şekillendirmek istediği Aleviliği işlemeye çalışıp, amaç ve işlevlerinde araç durumuna indirgemeye çalışması olduğu açık bir şekilde görülmektedir. Aleviliğin tanrı ve insana yaklaşımı temelindeki felsefesinin coğrafyasında geçmişte büyük bir etkinliğe sahip olan Mazda inancı ve temeldeki Zerdüşt öğretisinden kaynaklandığı ortaya çıkmaktadır. Bu inancın ve Zerdüşt öğretisinin felsefesinde tanrı olan Mazda Kürtçenin Zaza şivesine göre ‘Maz' biz, ‘da' ise verdi, yani ‘bizi veren' anlamındadır. Yine Kürtçenin Kurmanci şivesinde, Ezda, ‘Ez' ben, ‘da' verdi anlamındadır ve "beni verdi' demektir. Bu öz ve anlam itibarı ile Aleviliğin tanrıya ve insana bakış felsefesine uygun olduğu hatta aynilik içinde olduğu açıktır." E. Xemgin, yapıtta Aleviliğin kökeni ve Mazda inancıyla olan ilişkileri, özellikle Kürtlerin ve Türklerin yaşadığı coğrafyada oluşum, yaşam, akıl, insan, sosyal yaşamda kadın, harmoni, ölüm, cennet ve cehennem, kader anlayışı ve mücadele başlıkları altında bilimsel ve tarafsız bir şekilde mercek altına alınmaktadır.
Stok Kodu:9786054399123Boyut:13.50x21.00Sayfa Sayısı:372Basım Yeri:İstanbulBaskı:1Basım Tarihi:2012-08Kapak Türü:CiltsizKağıt Türü:2. HamurDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim36,0036,00218,0036,00312,4837,4466,4238,5294,3639,24123,3339,96QNB Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim36,0036,00218,7237,44312,7238,1666,4838,8894,4039,6012--Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim36,0036,00218,0036,00312,4837,4466,4238,5294,3639,24123,3339,96Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim36,0036,00218,0036,00312,4837,4466,4238,5294,3639,24123,3339,96Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim36,0036,00218,0036,00312,4837,4466,4238,5294,3639,24123,3339,96World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim36,0036,00218,0036,00312,8438,5266,4238,5294,3639,24123,3339,96Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim36,0036,00218,0036,00312,4837,4466,4238,5294,3639,24123,3339,96
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.