Annelik, kadın olmanın bittiği nokta mıdır? Eğer günümüzün “idealanne”sinden söz ediyorsak, evet… Beklentiler öylesine ağır kikadının anneliği “hak etmek” için ekonomik özgürlüğüyle birliktesosyal ve cinsel hayatından da vazgeçmesi gerek… Hayatındanödün vermeye yanaşmayan “anne-kadın”ın ise sinirleri sağlamolmalı. Çünkü Elisabeth Badinter'in de ortaya koyduğu gibi, “vicdanazabı” ideal annelik Şablonuna uymak istemeyenler üzerindegerçekten etkili olan bir baskı aracı… Bugün kadınlar, mücadelevererek geldikleri noktadan, tip camiası ve aile kurumunu yüceltenkesimler tarafından uzaklaştırılıyor. Üstelik emzirmeyi ve annelikrolünü öven feminist akımların işbirliğiyle!Kadınları bu modern kölelik düzenine sürükleyen ne? Badinter'egöre, kadının profesyonel hayattaki yeri hâlâ sağlamlaşmış değil.Öte yandan, bitmez tükenmez annelik yükümlülükleri kadınasürekli evinin yolunu gösteriyor. “Yeşil” siyaset ve idealleştirilennatüralizm nosyonu ise, “doğal” doğum yapmasını, hazır mama,bez ve biberon kullanmamasını, kısacası, hayatını kolaylaştıran herşeyi bırakmasını telkin ediyor.Sonuçta kadına iki seçenek sunuluyor: Ya “çocuk-egemen” biryaşama razı gelmeli ya da çocuk yapmaktan bütünüyle vazgeçmeli.Doğum oranlarındaki düşüş ikinci şıkkın güçlendiğinin ispatı.Badinter Kadınlık mı? Annelik mi? sorusunun kadınlar için nasıltehditler içerdiğini etkileyici bir biçimde gösteriyor: Bu tercihdayatması, sonuç en olursa olsun, kadınlara mutsuzluktan başkaşans tanımıyor...
- Açıklama
Annelik, kadın olmanın bittiği nokta mıdır? Eğer günümüzün “idealanne”sinden söz ediyorsak, evet… Beklentiler öylesine ağır kikadının anneliği “hak etmek” için ekonomik özgürlüğüyle birliktesosyal ve cinsel hayatından da vazgeçmesi gerek… Hayatındanödün vermeye yanaşmayan “anne-kadın”ın ise sinirleri sağlamolmalı. Çünkü Elisabeth Badinter'in de ortaya koyduğu gibi, “vicdanazabı” ideal annelik Şablonuna uymak istemeyenler üzerindegerçekten etkili olan bir baskı aracı… Bugün kadınlar, mücadelevererek geldikleri noktadan, tip camiası ve aile kurumunu yüceltenkesimler tarafından uzaklaştırılıyor. Üstelik emzirmeyi ve annelikrolünü öven feminist akımların işbirliğiyle!Kadınları bu modern kölelik düzenine sürükleyen ne? Badinter'egöre, kadının profesyonel hayattaki yeri hâlâ sağlamlaşmış değil.Öte yandan, bitmez tükenmez annelik yükümlülükleri kadınasürekli evinin yolunu gösteriyor. “Yeşil” siyaset ve idealleştirilennatüralizm nosyonu ise, “doğal” doğum yapmasını, hazır mama,bez ve biberon kullanmamasını, kısacası, hayatını kolaylaştıran herşeyi bırakmasını telkin ediyor.Sonuçta kadına iki seçenek sunuluyor: Ya “çocuk-egemen” biryaşama razı gelmeli ya da çocuk yapmaktan bütünüyle vazgeçmeli.Doğum oranlarındaki düşüş ikinci şıkkın güçlendiğinin ispatı.Badinter Kadınlık mı? Annelik mi? sorusunun kadınlar için nasıltehditler içerdiğini etkileyici bir biçimde gösteriyor: Bu tercihdayatması, sonuç en olursa olsun, kadınlara mutsuzluktan başkaşans tanımıyor...
Stok Kodu:9789750508639Boyut:13.00x19.50Sayfa Sayısı:184Baskı:4Basım Tarihi:2020-06Çeviren:Ayşen EkmekçiKapak Türü:CiltsizKağıt Türü:2. HamurDili:TürkçeOrijinal Adı:Le Conflit La Femme et la Mere
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim33,0033,00216,5033,00311,4434,3265,8935,3194,0035,97123,0536,63QNB Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim33,0033,00217,1634,32311,6634,9865,9435,6494,0336,3012--Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim33,0033,00216,5033,00311,4434,3265,8935,3194,0035,97123,0536,63Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim33,0033,00216,5033,00311,4434,3265,8935,3194,0035,97123,0536,63Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim33,0033,00216,5033,00311,4434,3265,8935,3194,0035,97123,0536,63World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim33,0033,00216,5033,00311,7735,3165,8935,3194,0035,97123,0536,63Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim33,0033,00216,5033,00311,4434,3265,8935,3194,0035,97123,0536,63
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.