İsyankar ŞehirGezi Sonrası İstanbul Filmlerinde Mahrem-İsyan
Vesikalı Şehir (2007) ve Şehrin İtirazı (2015) kitaplarının ardından, onlarla tematik süreklilik içinde yazılmış olan İsyankâr Şehir'in temel soruları şunlar: Zamanın ruhu ile dişil özneliğin ilişkisini nasıl anlayabiliriz? Kadınların kendi hikâyelerinin kahramanı olmaları, üzerlerindeki tüm baskıya rağmen “şehre çıkmaları”, Gezi direnişi sonrasında yapılan bazı filmlere nasıl yansıdı, neyi değiştirdi? Ya da şehre çıkmak çözüm olmadığında, kadınlar şehrin içinde, hanelerde sıkışıp kaldıklarında durumlarını nasıl sorguluyorlar? Kadınların mahrem-isyanıyla erkeklik krizini nasıl bir arada düşünebiliriz? Feride Çiçekoğlu kitabı için şunu söylüyor:
“Önceki iki kitap gibi İsyankâr Şehir de filmlere dışarıdan bakan metinlerle, İstanbul mekânlarına dair benim kendi hikâyelerimi iç içe örerek ilerliyor... Bir filmin senaryosunu yazarken mekânı ve zamanı, ya da çekim esnasında kameranın yerini değiştirince değişen bakış açısını hatırlatıyor bu bana. Aynı karakterlerin farklı yüzleri, yan yana ama birbirine değmeden akıp giden hayatlardan geriye kalan bambaşka hikâyeler. Sonunda kendime de bu üçlemeyi bitirebilecek başka bir gözle bakabildiğim bir ömürlük yolculuk.”
- Açıklama
Vesikalı Şehir (2007) ve Şehrin İtirazı (2015) kitaplarının ardından, onlarla tematik süreklilik içinde yazılmış olan İsyankâr Şehir'in temel soruları şunlar: Zamanın ruhu ile dişil özneliğin ilişkisini nasıl anlayabiliriz? Kadınların kendi hikâyelerinin kahramanı olmaları, üzerlerindeki tüm baskıya rağmen “şehre çıkmaları”, Gezi direnişi sonrasında yapılan bazı filmlere nasıl yansıdı, neyi değiştirdi? Ya da şehre çıkmak çözüm olmadığında, kadınlar şehrin içinde, hanelerde sıkışıp kaldıklarında durumlarını nasıl sorguluyorlar? Kadınların mahrem-isyanıyla erkeklik krizini nasıl bir arada düşünebiliriz? Feride Çiçekoğlu kitabı için şunu söylüyor:
“Önceki iki kitap gibi İsyankâr Şehir de filmlere dışarıdan bakan metinlerle, İstanbul mekânlarına dair benim kendi hikâyelerimi iç içe örerek ilerliyor... Bir filmin senaryosunu yazarken mekânı ve zamanı, ya da çekim esnasında kameranın yerini değiştirince değişen bakış açısını hatırlatıyor bu bana. Aynı karakterlerin farklı yüzleri, yan yana ama birbirine değmeden akıp giden hayatlardan geriye kalan bambaşka hikâyeler. Sonunda kendime de bu üçlemeyi bitirebilecek başka bir gözle bakabildiğim bir ömürlük yolculuk.”
Stok Kodu:9786053161561Boyut:13.50x19.50Sayfa Sayısı:192Basım Yeri:İstanbulBaskı:1Basım Tarihi:2019-03Kapak Türü:CiltsizKağıt Türü:2. HamurDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim31,0031,00215,5031,00310,7532,2465,5333,1793,7533,79122,8734,41QNB Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim31,0031,00216,1232,24310,9532,8665,5833,4893,7934,1012--Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim31,0031,00215,5031,00310,7532,2465,5333,1793,7533,79122,8734,41Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim31,0031,00215,5031,00310,7532,2465,5333,1793,7533,79122,8734,41Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim31,0031,00215,5031,00310,7532,2465,5333,1793,7533,79122,8734,41World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim31,0031,00215,5031,00311,0633,1765,5333,1793,7533,79122,8734,41Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim31,0031,00215,5031,00310,7532,2465,5333,1793,7533,79122,8734,41
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.