Hz. Ya'kub

Hz. Ya'kubFususu'l - Hikem 8

Liste Fiyatı : 25,00TL
İndirimli Fiyat : 25,00 TL
9786059901307
541740
Hz. Ya'kub
Hz. Ya'kub Fususu'l - Hikem 8
25.00

“Dünyaya dair her rütbe ve her ilim geçici ve dünyada kalıcıdır. Ezelî ilim ise Allah'ın kullarında kendi kabiliyetlerine göre tecelli etmesidir. Burada kullanılan tecelli kelimesine dikkat etmek gerekir. Bu kelime, bir aynada bir vasfın ortaya çıkması gibidir. Hulul değildir, yani Allah kulun içine girmez. Kulda gözüken mucizeler Allah'a ait olup kulun kendinden zuhura gelmez. Allah kulu ile aracıyla konuşmaz. Sadece bu hakîkati öğretmek için görevlendirilen bazı kişiler vardır. Ne yazık ki halk onları görür. Halbuki yapan, yaptıran Allah'tır. Kul, kendisindeki Allah'a ait hakikati kimin vasıtasıyla görmüşse onu Allah zannetmeye başlar. Ondan görünen her mucizenin, o kişinin kendisine ait olduğunu sanır. Bu durumda Allah'a değil, aradaki kişiye tapmaya başlar. Bu da şirke sebebiyet verir ki Kur'an'da affı olmayan günahlardan biridir.

Halbuki Hocam Kenan er-Rifâî, Allah'ı kula öğreten öğretmen ile Allah arasındaki büyük farkı şu şiiriyle belirtmiştir:

Kulluğu müminlerin bir ulu Süphanedir.

Hizmeti dervişlerin er olan insanedir.

Bu durumda sen her kimden ne öğrenirsen öğren (peygamberden dahi) öğreten Allah'tır. Ama Allah'ın bu Rab isminde tesirli kıldığı ve ondan aşikar olduğu seçilmiş kişiye şükretmek ve hizmet etmek gerekir. İşte ruhbanlık sınıfı böyle algılanırsa günah olmaktan çıkar. Mürşide veya peygambere duyulan sevgi de bu sebepledir.

Buradaki hizmet kelimesinden maksat, mürşidin öğrettiği ve gösterdiği ahlak-ı Muhammedî ile ahlaklanıp Kur'an ve sünnete uymak demektir. Bu ahlakı anlatan kişi, kendini Allah'tan ayrı bir varlık olarak görürse veya biz onu böyle idrak edersek ruhbanlık oluşur ki bu da Allah tarafından reddedilir.”

  • Açıklama
    • “Dünyaya dair her rütbe ve her ilim geçici ve dünyada kalıcıdır. Ezelî ilim ise Allah'ın kullarında kendi kabiliyetlerine göre tecelli etmesidir. Burada kullanılan tecelli kelimesine dikkat etmek gerekir. Bu kelime, bir aynada bir vasfın ortaya çıkması gibidir. Hulul değildir, yani Allah kulun içine girmez. Kulda gözüken mucizeler Allah'a ait olup kulun kendinden zuhura gelmez. Allah kulu ile aracıyla konuşmaz. Sadece bu hakîkati öğretmek için görevlendirilen bazı kişiler vardır. Ne yazık ki halk onları görür. Halbuki yapan, yaptıran Allah'tır. Kul, kendisindeki Allah'a ait hakikati kimin vasıtasıyla görmüşse onu Allah zannetmeye başlar. Ondan görünen her mucizenin, o kişinin kendisine ait olduğunu sanır. Bu durumda Allah'a değil, aradaki kişiye tapmaya başlar. Bu da şirke sebebiyet verir ki Kur'an'da affı olmayan günahlardan biridir.

      Halbuki Hocam Kenan er-Rifâî, Allah'ı kula öğreten öğretmen ile Allah arasındaki büyük farkı şu şiiriyle belirtmiştir:

      Kulluğu müminlerin bir ulu Süphanedir.

      Hizmeti dervişlerin er olan insanedir.

      Bu durumda sen her kimden ne öğrenirsen öğren (peygamberden dahi) öğreten Allah'tır. Ama Allah'ın bu Rab isminde tesirli kıldığı ve ondan aşikar olduğu seçilmiş kişiye şükretmek ve hizmet etmek gerekir. İşte ruhbanlık sınıfı böyle algılanırsa günah olmaktan çıkar. Mürşide veya peygambere duyulan sevgi de bu sebepledir.

      Buradaki hizmet kelimesinden maksat, mürşidin öğrettiği ve gösterdiği ahlak-ı Muhammedî ile ahlaklanıp Kur'an ve sünnete uymak demektir. Bu ahlakı anlatan kişi, kendini Allah'tan ayrı bir varlık olarak görürse veya biz onu böyle idrak edersek ruhbanlık oluşur ki bu da Allah tarafından reddedilir.”

      Stok Kodu
      :
      9786059901307
      Boyut
      :
      13.50x21.00
      Sayfa Sayısı
      :
      112
      Basım Yeri
      :
      İstanbul
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      2016-09
      Kapak Türü
      :
      Ciltsiz
      Kağıt Türü
      :
      2. Hamur
      Dili
      :
      Türkçe
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      25,00   
      25,00   
      2
      12,50   
      25,00   
      3
      8,67   
      26,00   
      6
      4,46   
      26,75   
      9
      3,03   
      27,25   
      12
      2,31   
      27,75   
      QNB Finansbank Kartları
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      25,00   
      25,00   
      2
      13,00   
      26,00   
      3
      8,83   
      26,50   
      6
      4,50   
      27,00   
      9
      3,06   
      27,50   
      12
      -   
      -   
      Bonus Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      25,00   
      25,00   
      2
      12,50   
      25,00   
      3
      8,67   
      26,00   
      6
      4,46   
      26,75   
      9
      3,03   
      27,25   
      12
      2,31   
      27,75   
      Paraf Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      25,00   
      25,00   
      2
      12,50   
      25,00   
      3
      8,67   
      26,00   
      6
      4,46   
      26,75   
      9
      3,03   
      27,25   
      12
      2,31   
      27,75   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      25,00   
      25,00   
      2
      12,50   
      25,00   
      3
      8,67   
      26,00   
      6
      4,46   
      26,75   
      9
      3,03   
      27,25   
      12
      2,31   
      27,75   
      World Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      25,00   
      25,00   
      2
      12,50   
      25,00   
      3
      8,92   
      26,75   
      6
      4,46   
      26,75   
      9
      3,03   
      27,25   
      12
      2,31   
      27,75   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      25,00   
      25,00   
      2
      12,50   
      25,00   
      3
      8,67   
      26,00   
      6
      4,46   
      26,75   
      9
      3,03   
      27,25   
      12
      2,31   
      27,75   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat