9786054363407
721919
Fotoğrafla Diyalog
Fotoğrafla Diyalog
60.00

Yirminci yüzyılda fotoğraf alanına yön verenlerle yapılan bu söyleşiler birer klasik haline gelmiştir. Aralarında Ansel Adams, Henri Cartier-Bresson, Robert Capa, Imogen Cunningham, Man Ray, Cecil Beaton, Laura Gilpin ve Robert Doisneau gibi isimlerin de bulunduğu yirmiden fazla fotoğrafçı karşılaştıkları güçlükleri ve başarılarını anlatıyor, dünyada olup bitenlerin çalışmalarına etkilerinden söz ediyor ve gelecek nesil fotoğrafçılara önerilerde bulunuyor.

Fotoğrafın tarihini yazan ve bu tarihe tanıklık edenlerden eşine az rastlanır, çift yönlü bir çalışma: hem kapsamlı bir kaynak hem de bu tarihi figürlerin tecrübelerini ilk ağızdan aktaran kişisel bir anlatı. Fotoğrafın izini sürmek içinFotoğrafla Diyalogbir başucu kitabı işlevi görüyor.
"Bence biz tamamen ışığa bağımlıyız ama bunu pek bilmiyoruz – tıpkı havaya da bağımlı olduğumuz gibi.

Bir balığın suya bağımlı oluşu gibi tıpkı. Eğer ışıktan uzaklaşırsan, ciddi bir kişilik bozukluğunun oluşabildiğine dair kanıtlar var. Biz, saçma bir şekilde, ışık varlıklarıyız. Işıkla besleniyoruz, bu inanılmaz bir kaynak. Işığa müdahale ettiğimizde ne yaptığımızın pek de bilincinde değiliz ve tabii ki çok fazlası da çok azı gibi zararlı. Bitkiler hayvanları besliyor ve bitkiler ve hayvanlar da bizi. Bitkinin ışık kaynağından ürettiği besin olmasa ne insan ne de hayvan var olabilir. Biz ışıkla doluyuz."

Henry Holmes Smith

''Herkesin bir fotoğraf makinesi olabilir, herkes fotoğraf çekebilir. İnsanlara fotoğrafın çok basit olduğu söyleniyor fakat gerçek şu ki tam da bu nedenden ötürü fotoğraf çok zor ve tam da bu noktada mücadele etmeliyiz. Gazetecilerin işlerini edebiyat olarak kabul edemeyiz, Cartier-Bresson ve Eugene Smith gibi istisnalar hariç.

Fakat insanlar, fotoğrafın insanlarla ilgili olmasının onu sanat yaptığını zannediyor. Bu hiç de doğru değil. Bunun bir yeri var, Ernest Hemingway'in Avrupa'dan Toronto Daily Star için gönderdiği köşe yazılarının bir yeri olduğu gibi. Bu edebiyatın bir parçası. Belki artık fotoğrafın “edebiyatını” fark edeceğimiz noktaya doğru gidiyoruzdur.''

Beaumont Newhall

“The Country Doctor”a bakarak, foto muhabirliğe damga vurduğun söylenebilir, daha önce kimsenin izleme cesaretine sahip olmadığı bir bakıştı bu. Bilinçli bir girişim miydi?
Bunların hepsini Beethoven'dan öğrendim.

Hangi Beethoven parçası?

Pek çoğu, fakat eğer o ıssız adaya bir müzikle gideceksem bu muhtemelen Yaylı Çalgılar Dörtlüsü No. 14 (Opus 131) olurdu.''

W.Eugene Smith

  • Açıklama
    • Yirminci yüzyılda fotoğraf alanına yön verenlerle yapılan bu söyleşiler birer klasik haline gelmiştir. Aralarında Ansel Adams, Henri Cartier-Bresson, Robert Capa, Imogen Cunningham, Man Ray, Cecil Beaton, Laura Gilpin ve Robert Doisneau gibi isimlerin de bulunduğu yirmiden fazla fotoğrafçı karşılaştıkları güçlükleri ve başarılarını anlatıyor, dünyada olup bitenlerin çalışmalarına etkilerinden söz ediyor ve gelecek nesil fotoğrafçılara önerilerde bulunuyor.

      Fotoğrafın tarihini yazan ve bu tarihe tanıklık edenlerden eşine az rastlanır, çift yönlü bir çalışma: hem kapsamlı bir kaynak hem de bu tarihi figürlerin tecrübelerini ilk ağızdan aktaran kişisel bir anlatı. Fotoğrafın izini sürmek içinFotoğrafla Diyalogbir başucu kitabı işlevi görüyor.
      "Bence biz tamamen ışığa bağımlıyız ama bunu pek bilmiyoruz – tıpkı havaya da bağımlı olduğumuz gibi.

      Bir balığın suya bağımlı oluşu gibi tıpkı. Eğer ışıktan uzaklaşırsan, ciddi bir kişilik bozukluğunun oluşabildiğine dair kanıtlar var. Biz, saçma bir şekilde, ışık varlıklarıyız. Işıkla besleniyoruz, bu inanılmaz bir kaynak. Işığa müdahale ettiğimizde ne yaptığımızın pek de bilincinde değiliz ve tabii ki çok fazlası da çok azı gibi zararlı. Bitkiler hayvanları besliyor ve bitkiler ve hayvanlar da bizi. Bitkinin ışık kaynağından ürettiği besin olmasa ne insan ne de hayvan var olabilir. Biz ışıkla doluyuz."

      Henry Holmes Smith

      ''Herkesin bir fotoğraf makinesi olabilir, herkes fotoğraf çekebilir. İnsanlara fotoğrafın çok basit olduğu söyleniyor fakat gerçek şu ki tam da bu nedenden ötürü fotoğraf çok zor ve tam da bu noktada mücadele etmeliyiz. Gazetecilerin işlerini edebiyat olarak kabul edemeyiz, Cartier-Bresson ve Eugene Smith gibi istisnalar hariç.

      Fakat insanlar, fotoğrafın insanlarla ilgili olmasının onu sanat yaptığını zannediyor. Bu hiç de doğru değil. Bunun bir yeri var, Ernest Hemingway'in Avrupa'dan Toronto Daily Star için gönderdiği köşe yazılarının bir yeri olduğu gibi. Bu edebiyatın bir parçası. Belki artık fotoğrafın “edebiyatını” fark edeceğimiz noktaya doğru gidiyoruzdur.''

      Beaumont Newhall

      “The Country Doctor”a bakarak, foto muhabirliğe damga vurduğun söylenebilir, daha önce kimsenin izleme cesaretine sahip olmadığı bir bakıştı bu. Bilinçli bir girişim miydi?
      Bunların hepsini Beethoven'dan öğrendim.

      Hangi Beethoven parçası?

      Pek çoğu, fakat eğer o ıssız adaya bir müzikle gideceksem bu muhtemelen Yaylı Çalgılar Dörtlüsü No. 14 (Opus 131) olurdu.''

      W.Eugene Smith

      Stok Kodu
      :
      9786054363407
      Boyut
      :
      15.50x23.50
      Sayfa Sayısı
      :
      448
      Basım Yeri
      :
      İstanbul
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      2021-03
      Çeviren
      :
      Ayça Göçmen
      Kapak Türü
      :
      Ciltsiz
      Kağıt Türü
      :
      2. Hamur
      Dili
      :
      Türkçe
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      60,00   
      60,00   
      2
      30,00   
      60,00   
      3
      20,80   
      62,40   
      6
      10,70   
      64,20   
      9
      7,27   
      65,40   
      12
      5,55   
      66,60   
      QNB Finansbank Kartları
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      60,00   
      60,00   
      2
      31,20   
      62,40   
      3
      21,20   
      63,60   
      6
      10,80   
      64,80   
      9
      7,33   
      66,00   
      12
      -   
      -   
      Bonus Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      60,00   
      60,00   
      2
      30,00   
      60,00   
      3
      20,80   
      62,40   
      6
      10,70   
      64,20   
      9
      7,27   
      65,40   
      12
      5,55   
      66,60   
      Paraf Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      60,00   
      60,00   
      2
      30,00   
      60,00   
      3
      20,80   
      62,40   
      6
      10,70   
      64,20   
      9
      7,27   
      65,40   
      12
      5,55   
      66,60   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      60,00   
      60,00   
      2
      30,00   
      60,00   
      3
      20,80   
      62,40   
      6
      10,70   
      64,20   
      9
      7,27   
      65,40   
      12
      5,55   
      66,60   
      World Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      60,00   
      60,00   
      2
      30,00   
      60,00   
      3
      21,40   
      64,20   
      6
      10,70   
      64,20   
      9
      7,27   
      65,40   
      12
      5,55   
      66,60   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      60,00   
      60,00   
      2
      30,00   
      60,00   
      3
      20,80   
      62,40   
      6
      10,70   
      64,20   
      9
      7,27   
      65,40   
      12
      5,55   
      66,60   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat