Felsefe Tarihi 3. Cilt

Felsefe Tarihi 3. CiltOrtaçağ Felsefesi ve Modern Felsefe

Liste Fiyatı : 69,00TL
İndirimli Fiyat : 69,00 TL
9786052602928
722447
Felsefe Tarihi 3. Cilt
Felsefe Tarihi 3. Cilt Ortaçağ Felsefesi ve Modern Felsefe
69.00

Hegel'in Felsefe Tarihi'nin ilk iki cildinde, Çin ve Hint coğrafyasından başlayan düşüncenin hareketini Yeni Platoncular'a kadar takip etmiştik, Üçüncü Cilt ise Hıristiyanlık ilkesinden başlayarak bizi Hegel'in kendine kadar sürüklüyor. Açınımı içindeki felsefeye ait 2500 yıllık bu tinsel formlar dizgesi, “Tinlerin bu uzun korteji” aslında “tinlerin, asla çokluk olmayan tek krallığının” spekülatif bir tarihidir; Sonlu Özbilincin kendini Sonsuzda sınamasının, giderek dışsallaştırdığı bu sonsuzu yine kendine mal etmesinin sayısız denemesinden oluşur ve giderek içkinleşen Sonsuz sadece özbilincin bilgilenme sürecini değil aynı zamanda mutlakın, kendisinden yoksun olduğu realiteye kavuşmasını da imler. Bu yanıyla sonlu özbilincin dışarı yönlü her hareketi bir o kadar da içeri çekilmedir ki sonsuzu büyütme sonlunun ilişkisel bütünlüğünde derinleşme ve genişlemedir. O halde düşüncenin tarihinde formda her yetkinleşme ve eksiksizleşme öyle ki kendinde şeyin bir yitimi ve maddenin formla ilişkisinin giderek düşünceye açık hale gelmesi, nihayetinde özdeşlikleridir. Hegel'in hemen sonrasında materyalizm ve idealizmin ‘klasik karşıtlıklarına' pirim vermeyen ve önüne ‘tarihsel' ekini almak zorunda kalan her politikleşmiş kuram bu mirasın ardılı, Düşüncenin arzusunun yeni bir bilinçlilik formudur; keza kuram alanında politikanın sahnesi mistikleştirilmiş ve gizemlileştirilmiş şeyler arasındaki ilişkileri tarihsel bir başat uğrağın gölgesinde erişilebilirliğe açık kılmakla kurulur. Belki de denebilir ki politika, estetik, inanma ve felsefenin ardından özbilincin ilerleyen açınımının eksik halkasıdır.

  • Açıklama
    • Hegel'in Felsefe Tarihi'nin ilk iki cildinde, Çin ve Hint coğrafyasından başlayan düşüncenin hareketini Yeni Platoncular'a kadar takip etmiştik, Üçüncü Cilt ise Hıristiyanlık ilkesinden başlayarak bizi Hegel'in kendine kadar sürüklüyor. Açınımı içindeki felsefeye ait 2500 yıllık bu tinsel formlar dizgesi, “Tinlerin bu uzun korteji” aslında “tinlerin, asla çokluk olmayan tek krallığının” spekülatif bir tarihidir; Sonlu Özbilincin kendini Sonsuzda sınamasının, giderek dışsallaştırdığı bu sonsuzu yine kendine mal etmesinin sayısız denemesinden oluşur ve giderek içkinleşen Sonsuz sadece özbilincin bilgilenme sürecini değil aynı zamanda mutlakın, kendisinden yoksun olduğu realiteye kavuşmasını da imler. Bu yanıyla sonlu özbilincin dışarı yönlü her hareketi bir o kadar da içeri çekilmedir ki sonsuzu büyütme sonlunun ilişkisel bütünlüğünde derinleşme ve genişlemedir. O halde düşüncenin tarihinde formda her yetkinleşme ve eksiksizleşme öyle ki kendinde şeyin bir yitimi ve maddenin formla ilişkisinin giderek düşünceye açık hale gelmesi, nihayetinde özdeşlikleridir. Hegel'in hemen sonrasında materyalizm ve idealizmin ‘klasik karşıtlıklarına' pirim vermeyen ve önüne ‘tarihsel' ekini almak zorunda kalan her politikleşmiş kuram bu mirasın ardılı, Düşüncenin arzusunun yeni bir bilinçlilik formudur; keza kuram alanında politikanın sahnesi mistikleştirilmiş ve gizemlileştirilmiş şeyler arasındaki ilişkileri tarihsel bir başat uğrağın gölgesinde erişilebilirliğe açık kılmakla kurulur. Belki de denebilir ki politika, estetik, inanma ve felsefenin ardından özbilincin ilerleyen açınımının eksik halkasıdır.

      Stok Kodu
      :
      9786052602928
      Boyut
      :
      13.50x19.50
      Sayfa Sayısı
      :
      480
      Basım Yeri
      :
      İstanbul
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      2021-03
      Çeviren
      :
      Doğan Barış Kılınç
      Kapak Türü
      :
      Ciltsiz
      Kağıt Türü
      :
      2. Hamur
      Dili
      :
      Türkçe
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      69,00   
      69,00   
      2
      34,50   
      69,00   
      3
      23,92   
      71,76   
      6
      12,31   
      73,83   
      9
      8,36   
      75,21   
      12
      6,38   
      76,59   
      QNB Finansbank Kartları
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      69,00   
      69,00   
      2
      35,88   
      71,76   
      3
      24,38   
      73,14   
      6
      12,42   
      74,52   
      9
      8,43   
      75,90   
      12
      -   
      -   
      Bonus Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      69,00   
      69,00   
      2
      34,50   
      69,00   
      3
      23,92   
      71,76   
      6
      12,31   
      73,83   
      9
      8,36   
      75,21   
      12
      6,38   
      76,59   
      Paraf Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      69,00   
      69,00   
      2
      34,50   
      69,00   
      3
      23,92   
      71,76   
      6
      12,31   
      73,83   
      9
      8,36   
      75,21   
      12
      6,38   
      76,59   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      69,00   
      69,00   
      2
      34,50   
      69,00   
      3
      23,92   
      71,76   
      6
      12,31   
      73,83   
      9
      8,36   
      75,21   
      12
      6,38   
      76,59   
      World Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      69,00   
      69,00   
      2
      34,50   
      69,00   
      3
      24,61   
      73,83   
      6
      12,31   
      73,83   
      9
      8,36   
      75,21   
      12
      6,38   
      76,59   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      69,00   
      69,00   
      2
      34,50   
      69,00   
      3
      23,92   
      71,76   
      6
      12,31   
      73,83   
      9
      8,36   
      75,21   
      12
      6,38   
      76,59   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat