9786056891625
628640
Elek
Elek
42.00

İnsan duygu, düşünce ve davranışlarında din algısının ve dini zannedilen motivasyonların büyük bir etkisi vardır. Din algısı ve dini zannedilen bazı motivasyonlar davranışlarımızı etkiliyorsa onların bir elekten geçirilmesi, algı olarak bir sorgulamaya tabi tutulması gerekir. Din bir olgudur. İnanç ise algıdır. Her algılama işlemi insan zihninin rol oynadığı beşeri bir bilgi işleme sürecidir. Haliyle doğru da yanlış da olabilir. Bu sebeple, kimse kendi subjektif din algısını dinin kendisi diye sunmamalıdır. Din eksenli birçok sorunun temel nedenlerinden birisi de budur. Bir insan kendi din algısını dinin kendisi diye sunmaya başladığında eleştiriye kapanıyor. Kendisini dinin hamisi hatta sahibi sanmaya başlıyor. Derken din sevgi, barış ve kardeşliğin hamuru olmak yerine kinin, ötekileştirmenin ve nefretin temel motivasyonu haline geliyor. Bir dine bundan daha büyük bir kötülük olabilir mi? Bir dinin başına gelebilecek en büyük felaket onun önce beşerileşmesi, sonra ideolojileşmesi, ardından da kurumsallaşmasıdır.

Bu eserde, "Din derin ilim işidir" diyen geleneksel din algısının inşa ettiği “Kur'an yetmez, şeriat Allah'ın rejimidir, laiklik din düşmanlığıdır, demokrasi beşeridir, Atatürk dilimizi değiştirdi” vb. iddialar ile bazı radikal kesimlerin kendi algılarını olgu diye dayatabilme uğruna sergiledikleri çarpıtmalar ele alınıyor. Bunlar bir psikoloğun analitik bakış açısıyla elekten geçiriliyor. Bu eserde vahiyle yollanan kutsal din olgusu değil, insan eliyle üretilen beşeri din algısı ve onun hemen her alanda ürettiği yargılar ve yaklaşımlar sorgulanıyor. Okuyucuya ise "Onlar sözü dinler, en güzeline uyar" buyruğunun bir gereği olarak her sözü dinlemek, sonra da sözün en güzeline uymak kalıyor.

  • Açıklama
    • İnsan duygu, düşünce ve davranışlarında din algısının ve dini zannedilen motivasyonların büyük bir etkisi vardır. Din algısı ve dini zannedilen bazı motivasyonlar davranışlarımızı etkiliyorsa onların bir elekten geçirilmesi, algı olarak bir sorgulamaya tabi tutulması gerekir. Din bir olgudur. İnanç ise algıdır. Her algılama işlemi insan zihninin rol oynadığı beşeri bir bilgi işleme sürecidir. Haliyle doğru da yanlış da olabilir. Bu sebeple, kimse kendi subjektif din algısını dinin kendisi diye sunmamalıdır. Din eksenli birçok sorunun temel nedenlerinden birisi de budur. Bir insan kendi din algısını dinin kendisi diye sunmaya başladığında eleştiriye kapanıyor. Kendisini dinin hamisi hatta sahibi sanmaya başlıyor. Derken din sevgi, barış ve kardeşliğin hamuru olmak yerine kinin, ötekileştirmenin ve nefretin temel motivasyonu haline geliyor. Bir dine bundan daha büyük bir kötülük olabilir mi? Bir dinin başına gelebilecek en büyük felaket onun önce beşerileşmesi, sonra ideolojileşmesi, ardından da kurumsallaşmasıdır.

      Bu eserde, "Din derin ilim işidir" diyen geleneksel din algısının inşa ettiği “Kur'an yetmez, şeriat Allah'ın rejimidir, laiklik din düşmanlığıdır, demokrasi beşeridir, Atatürk dilimizi değiştirdi” vb. iddialar ile bazı radikal kesimlerin kendi algılarını olgu diye dayatabilme uğruna sergiledikleri çarpıtmalar ele alınıyor. Bunlar bir psikoloğun analitik bakış açısıyla elekten geçiriliyor. Bu eserde vahiyle yollanan kutsal din olgusu değil, insan eliyle üretilen beşeri din algısı ve onun hemen her alanda ürettiği yargılar ve yaklaşımlar sorgulanıyor. Okuyucuya ise "Onlar sözü dinler, en güzeline uyar" buyruğunun bir gereği olarak her sözü dinlemek, sonra da sözün en güzeline uymak kalıyor.

      Stok Kodu
      :
      9786056891625
      Boyut
      :
      13.50x21.00
      Sayfa Sayısı
      :
      168
      Basım Yeri
      :
      İstanbul
      Baskı
      :
      1
      Basım Tarihi
      :
      2020-04
      Kapak Türü
      :
      Ciltsiz
      Kağıt Türü
      :
      2. Hamur
      Dili
      :
      Türkçe
  • Taksit Seçenekleri
    • Axess Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      42,00   
      42,00   
      2
      21,00   
      42,00   
      3
      14,56   
      43,68   
      6
      7,49   
      44,94   
      9
      5,09   
      45,78   
      12
      3,89   
      46,62   
      QNB Finansbank Kartları
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      42,00   
      42,00   
      2
      21,84   
      43,68   
      3
      14,84   
      44,52   
      6
      7,56   
      45,36   
      9
      5,13   
      46,20   
      12
      -   
      -   
      Bonus Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      42,00   
      42,00   
      2
      21,00   
      42,00   
      3
      14,56   
      43,68   
      6
      7,49   
      44,94   
      9
      5,09   
      45,78   
      12
      3,89   
      46,62   
      Paraf Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      42,00   
      42,00   
      2
      21,00   
      42,00   
      3
      14,56   
      43,68   
      6
      7,49   
      44,94   
      9
      5,09   
      45,78   
      12
      3,89   
      46,62   
      Maximum Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      42,00   
      42,00   
      2
      21,00   
      42,00   
      3
      14,56   
      43,68   
      6
      7,49   
      44,94   
      9
      5,09   
      45,78   
      12
      3,89   
      46,62   
      World Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      42,00   
      42,00   
      2
      21,00   
      42,00   
      3
      14,98   
      44,94   
      6
      7,49   
      44,94   
      9
      5,09   
      45,78   
      12
      3,89   
      46,62   
      Diğer Kartlar
      Taksit Sayısı
      Taksit tutarı
      Genel Toplam
      Tek Çekim
      42,00   
      42,00   
      2
      21,00   
      42,00   
      3
      14,56   
      43,68   
      6
      7,49   
      44,94   
      9
      5,09   
      45,78   
      12
      3,89   
      46,62   
  • Yorumlar
    • Yorum yaz
      Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat