Bediüzzaman hayatı boyunca belinde hep bir hançer taşıdı. Fırat Aydınkaya bu hançerin izini sürerek hem farklı bir Saidi Nursi portresi çıkardı, hem de Ehmedê Xanî'den Hacî Qadirê Koyî'ye Kürtlerin şiddete yaklaşımını ele aldı.
“Bediüzzamanın Hançeri” hem Kürtlüğün modern krizini hem de İslamın modern krizini pek çok açıdan sembolize eden mükemmel ama öğretici bir enstrümandır. Çalışma boyunca kullanılan “hançer metaforu” şiddetin meta-anlatısına bakmayı ve özellikle de şiddetin fenomenolojisi ile yapısökümüne dönüp bakmayı zorunlu kılıyor. O halde bu çalışma boyunca bizi ilgilendiren ve de birbiriyle iç içe geçen üç asal krizin peşine düşeceğiz.
Sırasıyla modern İslamın krizi, Kürtlüğün krizi ve bizzat şiddetin (yorumsal) krizi.
Buna göre İslami evrensellikte logos ruh ise beden şiddettir ve “beden daima ruhun borcunu ödeme”ye vakfedilmiştir. Dinsel olanın çözülmesi meselesi üzerine kafa yormak İslami modernitenin varoluşsal temelidir. İslami modernite bu yolda aklın/naklin egemenliği ile şiddet fabrikası gibi işleyen şehitlerin egemenliğinden doğan metodolojik gerilimi halen de çözebilmiş değildir. Bediüzzamanın Hançeri tam da bu asal gerilimi sembolize etmektedir.
- Açıklama
Bediüzzaman hayatı boyunca belinde hep bir hançer taşıdı. Fırat Aydınkaya bu hançerin izini sürerek hem farklı bir Saidi Nursi portresi çıkardı, hem de Ehmedê Xanî'den Hacî Qadirê Koyî'ye Kürtlerin şiddete yaklaşımını ele aldı.
“Bediüzzamanın Hançeri” hem Kürtlüğün modern krizini hem de İslamın modern krizini pek çok açıdan sembolize eden mükemmel ama öğretici bir enstrümandır. Çalışma boyunca kullanılan “hançer metaforu” şiddetin meta-anlatısına bakmayı ve özellikle de şiddetin fenomenolojisi ile yapısökümüne dönüp bakmayı zorunlu kılıyor. O halde bu çalışma boyunca bizi ilgilendiren ve de birbiriyle iç içe geçen üç asal krizin peşine düşeceğiz.
Sırasıyla modern İslamın krizi, Kürtlüğün krizi ve bizzat şiddetin (yorumsal) krizi.
Buna göre İslami evrensellikte logos ruh ise beden şiddettir ve “beden daima ruhun borcunu ödeme”ye vakfedilmiştir. Dinsel olanın çözülmesi meselesi üzerine kafa yormak İslami modernitenin varoluşsal temelidir. İslami modernite bu yolda aklın/naklin egemenliği ile şiddet fabrikası gibi işleyen şehitlerin egemenliğinden doğan metodolojik gerilimi halen de çözebilmiş değildir. Bediüzzamanın Hançeri tam da bu asal gerilimi sembolize etmektedir.Stok Kodu:9786052246818Boyut:13.50x21.50Sayfa Sayısı:344Basım Yeri:İstanbulBaskı:1Basım Tarihi:2020-10Kapak Türü:CiltsizKağıt Türü:2. HamurDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim45,0045,00222,5045,00315,6046,8068,0348,1595,4549,05124,1649,95QNB Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim45,0045,00223,4046,80315,9047,7068,1048,6095,5049,5012--Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim45,0045,00222,5045,00315,6046,8068,0348,1595,4549,05124,1649,95Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim45,0045,00222,5045,00315,6046,8068,0348,1595,4549,05124,1649,95Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim45,0045,00222,5045,00315,6046,8068,0348,1595,4549,05124,1649,95World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim45,0045,00222,5045,00316,0548,1568,0348,1595,4549,05124,1649,95Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim45,0045,00222,5045,00315,6046,8068,0348,1595,4549,05124,1649,95
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.