Başörtülü Yoksul Kadınların Ötekileri
1990'lı yıllardan itibaren İslami kimlik politikasında Müslüman kadın kimliğinin en önemli simgesi ve İslami giyim tarzının en önemli unsuru olan türban, siyasi ve toplumsal tartışmaların ana odağı olmuştur. Türbanlı kadınların kamusal alanda yaşadıkları ötekileştirilme deneyimleri ise akademik camiada birçok çalışmada ele alınmıştır.
Ya kamusal alana çıkmayan/çıkamayan/çıkmayı tercih etmeyen, eğitim düzeyi düşük, kentin periferisinde yaşayan, yoksul başörtülü kadınların ötekileştirilme deneyimleri neler? Onların “öteki”leri kimler? 1980'lerden itibaren Siyasal İslam'ın artan gücü, egemenlerin değişmesi ve ekonomik politikalar sayesinde ekonomik konumlarını güçlendirmeleri, sınıfsal konumların farklılaşması anlamını taşımaktadır.
Öte yandan geçmişte maduniyet ve yaşadıkları mağduriyetleri ile gerek toplumsal gündemde gerekse akademik tartışmaların merkezindeki türbanlı kadınlar, günümüzde lüks tüketimin sınıfsal ayrımları daha belirgin hale getirmesiyle birlikte eleştirilerin odağı haline gelmiştir. Bu durum Türkiye'de “Müslüman kadın” kategorisinin heterojenliğine işaret eden önemli bir durumdur.
Elinizdeki kitap “Müslüman kadın” kategorisinin homojen olmadığı varsayımından hareketle, yoksulluk ve yoksunluk sarmalındaki başörtülü kadınların hikâyelerine odaklanarak, farklı eşitsizliklerin kesişimselliğinde “ötekileştirilme” ve “ötekileştirme”yi ele alan bir çalışmadır.
- Açıklama
1990'lı yıllardan itibaren İslami kimlik politikasında Müslüman kadın kimliğinin en önemli simgesi ve İslami giyim tarzının en önemli unsuru olan türban, siyasi ve toplumsal tartışmaların ana odağı olmuştur. Türbanlı kadınların kamusal alanda yaşadıkları ötekileştirilme deneyimleri ise akademik camiada birçok çalışmada ele alınmıştır.
Ya kamusal alana çıkmayan/çıkamayan/çıkmayı tercih etmeyen, eğitim düzeyi düşük, kentin periferisinde yaşayan, yoksul başörtülü kadınların ötekileştirilme deneyimleri neler? Onların “öteki”leri kimler? 1980'lerden itibaren Siyasal İslam'ın artan gücü, egemenlerin değişmesi ve ekonomik politikalar sayesinde ekonomik konumlarını güçlendirmeleri, sınıfsal konumların farklılaşması anlamını taşımaktadır.Öte yandan geçmişte maduniyet ve yaşadıkları mağduriyetleri ile gerek toplumsal gündemde gerekse akademik tartışmaların merkezindeki türbanlı kadınlar, günümüzde lüks tüketimin sınıfsal ayrımları daha belirgin hale getirmesiyle birlikte eleştirilerin odağı haline gelmiştir. Bu durum Türkiye'de “Müslüman kadın” kategorisinin heterojenliğine işaret eden önemli bir durumdur.
Elinizdeki kitap “Müslüman kadın” kategorisinin homojen olmadığı varsayımından hareketle, yoksulluk ve yoksunluk sarmalındaki başörtülü kadınların hikâyelerine odaklanarak, farklı eşitsizliklerin kesişimselliğinde “ötekileştirilme” ve “ötekileştirme”yi ele alan bir çalışmadır.Stok Kodu:9786053995661Boyut:16.00x23.00Sayfa Sayısı:220Basım Yeri:İstanbulBaskı:1Basım Tarihi:2021-07Kapak Türü:CiltsizKağıt Türü:2. HamurDili:Türkçe
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim38,0038,00219,0038,00313,1739,5266,7840,6694,6041,42123,5242,18QNB Finansbank KartlarıTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim38,0038,00219,7639,52313,4340,2866,8441,0494,6441,8012--Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim38,0038,00219,0038,00313,1739,5266,7840,6694,6041,42123,5242,18Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim38,0038,00219,0038,00313,1739,5266,7840,6694,6041,42123,5242,18Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim38,0038,00219,0038,00313,1739,5266,7840,6694,6041,42123,5242,18World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim38,0038,00219,0038,00313,5540,6666,7840,6694,6041,42123,5242,18Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim38,0038,00219,0038,00313,1739,5266,7840,6694,6041,42123,5242,18
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.